دسته‌ها
ضمائم

چشم‌انداز «تحقیق» در حوزه علمیه

بسم الله الرحمن الرحیم چشم‌انداز «تحقیق» در حوزه علمیه در افق ۱۴۰۴  (از ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۴، در مدت ۱۴ سال، دو دورهٔ ۷ ساله) حوزه‌ علمیه در افق ۱۴۰۴ که زمان ارزیابی وضعیت کشور در فضای جهانی است، در محور «تحقیقات» دارای چشم‌انداز زیر است: (حوزه‌ای با هشت شاخصه) حوزه‌ای پژوهش‌محور که بر اساس نقشهٔ […]

دسته‌ها
ضمائم

اسلاید کارآمدی در تحصیل

دسته‌ها
ضمائم

اسلاید فقه تمدنی

دسته‌ها
ضمائم

معیار علم دینی – آیة الله رشاد

دسته‌ها
ضمائم

اسلاید لایه‌های فهم و ادراک

دسته‌ها
ضمائم

معیارهای تحقق یک مکتب در علم و بررسی معیارهای تنوع مکاتب فقهی

بسم الله الرحمن الرحیم تعریف مکتب: دستگاه فکری شامل مبانی، منابع و روش‌ها، که براساس آنها مسأله‌شناسی و تحلیل اطلاعات و مدل‌سازی صورت می‌پذیرد. منشأ ایجاد مکاتب مختلف: اختلاف در مبانی، اختلاف در منابع، اختلاف در روش‌ها اختلاف در مبانی: اختلاف در مبانی کلامی، اختلاف در مبانی تفسیر متن، اختلاف در مبانی حدیث‌شناسی اختلاف در […]

دسته‌ها
ضمائم

اسلاید زیرساخت‌های تولید علم

دسته‌ها
ضمائم

نقد و بررسی نظریهٔ روح معنا

منبع مقاله: حدیث وحی؛ پایگاه اطلاع رسانی قرآن پژوه معاصر سید محمد علی ایازی چکیده یکی از موضوعاتی که از سوی برخی قرآن پژوهان و عالمان بزرگ عرفان برای حل مشکل استعمال الفاظ در معانی محسوس و مادی در حق متعال ابراز شده، وضع الفاظ برای روح معانی است. در قرآن کریم از واژگان و […]

دسته‌ها
ضمائم

جدول آیات بیان کنندهٔ اهداف دین

(جستجوی آیات با کلید واژه های ل، کما، کی، لکی، لعل، انما) ردیف سوره شماره آیه آیه ۱.       کتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیک لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّور ۲.       قالَ هُمْ أُولاءِ عَلی‏ أَثَری وَ عَجِلْتُ إِلَیک رَبِّ لِتَرْضی ۳.       وَ کذلِک نُفَصِّلُ الْآیاتِ وَ لِتَسْتَبینَ سَبیلُ […]

دسته‌ها
ضمائم

نمونه سؤالات کاربردی و قواعد طراحی آنها

نمونه قالب سؤالات مربوط به سطوح شناختی در اهداف آموزشی: ۱. سطح حافظه‌ای: برخی نکات مهم و حیاتی وجود دارد که باید علم‌آموز آنها را حفظ کند و در مسیر زندگی با به خاطر آوردن آنها، بتواند تصمیم صحیح اتخاذ کند. علم‌آموز این نکات را در طول تدریس با استفاده از روش کارگاهی استخراج کرده‌ […]