دسته‌ها
نقشۀ راه

اهداف و سرفصل های تفصیلی واحدهای درسی رشته تخصصی حکمت

انتشار در: مجلهٔ رهنامهٔ پژوهش، بهار و تابستان ۱۳۹۳، شمارهٔ ۱۷ و ۱۸، از ص۸۴ تا ۹۱ بسم الله الرحمن الرحیم برای اینکه فلسفه و حکمت به صورت تخصصی پیگیری و نیاز طلبه و حوزه و جامعه تامین شود نیاز به برنامه‌ای هست که اهداف دقیق و مراحل نیل به این اهداف و کتب لازم […]

دسته‌ها
نقشۀ راه

حوزهٔ علمیهٔ تمدن‌ساز

موضوع بحث:  «حوزهٔ علمیهٔ تمدن‌ساز» چیست؟ چرا؟ و چگونه؟ (برگرفته از مقالهٔ: «راهبردهای تحول در حوزه») مسألهٔ بحث: حوزه‌ای که بتواند در حال و آینده، در رقابت تمدن‌ها، برای تمدن اسلام زمینه‌سازی کند چه شاخص‌ها و فرآیندهایی دارد؟ و چگونه محقَّ می‌شود؟ پیش‌فرض‌ها: دین= برنامه خداوند برای زندگی انسان در دنیا، در «شبکه هستی»، به […]

دسته‌ها
نقشۀ راه

شبکهٔ علوم حوزوی

موضوع بحث: «شبکه علوم حوزوی» چیست؟ چرا؟ و چگونه؟ (برگرفته از مقالهٔ: «راهبردهای تحول در حوزه») مسألهٔ بحث: علوم لازم برای دست‌یابی به مهارت استخراج موجّه نظر خداوند از منابع دین کدامند؟ نسبت آنها با یکدیگر چیست؟ اهداف آموزشی در هر یک از این علوم کدامند؟ چگونه باید تحصیلی تفکرساز و مهارت‌محور در هر یک […]

دسته‌ها
نقشۀ راه

راهبردهای تحول در حوزه

عناوین دیگر: برنامه راهبردی تحول در نظام آموزشی حوزه منتشر شده در: مجلهٔ حوزه، دوره ۲۵، شماره ۱۴۶، بهار ۱۳۸۷، صفحهٔ ۲۰۶-۲۶۴ برنامهٔ راهبردی تحول در نظام آموزشی حوزه مبانی و مصادیق راهبردهای تحول و بخش مقطع‌بندی تحصیلات و اهداف مقطع عمومی شناسنامه و چکیدهٔ بحث: موضوع بحث: بررسی چگونگی حرکت از وضعیت موجود در […]